Вже зрозуміло по самій назві, що всесезонні шини призначені для експлуатації протягом цілого року, тобто при різних погодних і дорожніх умовах. Для багатьох водіїв покупка всесезонной гуми виглядає як можливість заощадити, так як можна використовувати один комплект гуми цілий рік. До того ж не потрібно витрачати час на сезонну зміну покришок.

На даний момент інноваційні технології поки не дозволяють створити гумову суміш і дизайн протектора, які оптимально підійдуть для використання як на гарячому асфальті, так і на зледенілому або засніженому покритті. Чим м'якше гума при високих температурах, то еластичнішою вона при низьких. У теплу пору року вона буде швидко зношуватися. Тому, щоб досягти золотої середини між зчепленням і гнучкістю, необхідно експлуатувати всесезонку тільки у вузькому температурному діапазоні – приблизно від 00С до +200С. Однак, якщо шини будуть використовуватися при більш низьких або високих показниках температур від даної норми, то їх технічні характеристики будуть тільки погіршуватися.

Це ж стосується і малюнка протектора. Для того щоб досягти оптимального зчеплення на засніженому і зледенілому покритті, всесезонна гума оснащується поруч зчіпних крайок і ламелей. Але така структура протектора несприятливо відбивається на його жорсткості, перш за все це відчувається при маневрах на високих швидкостях. 

Спірне питання і щодо економії. Знос всесезонних покришок як в літній, так і в зимовий сезон на 15% інтенсивніше в порівнянні з сезонною гумою. До того ж всесезонка володіє високим показником опору коченню, а це може привести до збільшеного споживання палива.

Переваги та недоліки універсальної гуми

Плюси і мінуси всесезонних шин полягають перш за все в їх технічних характеристиках і особливостях. Розглянемо основні моменти.

 

 Переваги

  • Немає необхідності міняти гуму з настанням нового сезону.
  • Всесезонка набагато дешевше зимових покришок.
  • Відрізняються такі шини високим акустичним комфортом.
  • Є ідеальним варіантом для експлуатації в умовах теплої зими.
 

 Недоліки

  • Постійний знос, так як сезонна гума стирається тільки протягом півроку.
  • У разі агресивної їзди швидкість зносу збільшується в кілька разів.
  • Якщо брати умови середніх літа та зими, то всесезонка програє практично за всіма параметрами спеціалізованим шинам.
  • Їзда на всесезонних покришках вкрай небезпечна при сильному морозі, ожеледі і рясному снігу. Такі погодні умови підвищують ймовірність втрати керування транспортним засобом.

Таким чином, експлуатація універсальних шин рекомендується тільки в тих регіонах, де клімат взимку досить м'який, а температура повітря не опускається нижче -40С. Про це постійно говорять виробники демісезонних покришок.

Водіння влітку

Всесезонні покришки оснащуються липучками і шипами. Ці елементи при русі по асфальту збільшують рівень опору, що надалі призводить до підвищеного споживання палива. На це також впливає і м'якість гумової суміші. При їзді по гарячому асфальту шипи і липучки швидко зношуються, тому така покришка стає марною взимку. Варто відзначити, що керованість автомобілем з всесезоннимі шинами на прогрітій дорозі значно погіршується.

Водіння взимку

Головним недоліком всесезонки в зимовий період є відсутність потрібного рівня зчеплення з дорожнім полотном. Це трапляється через кількох причин. Перш за все гума недостатньо гнучка і м'яка, так як при температурах нижче -100С вона твердне. Також недостатня кількість липучок і шипів, їх невеликий розмір не забезпечують повноцінне зчеплення. Все це призводить до погіршення керованості автомобілем на льоду і снігу.

Якщо ви вирішили купити всесезонні шини, то перш за все повинні враховувати особливості клімату своєї країни або регіону. Найкраще їздити на всесезонці навесні і восени. У цей період плюси і мінуси таких покришок зрівнюються.