Вже зрозуміло по самій назві, що всесезонні шини призначені для експлуатації протягом цілого року, тобто при різних погодних і дорожніх умовах. Для багатьох водіїв покупка всесезонной гуми виглядає як можливість заощадити, так як можна використовувати один комплект гуми цілий рік. До того ж не потрібно витрачати час на сезонну зміну покришок. На даний момент інноваційні технології поки не дозволяють створити гумову суміш і дизайн протектора, які оптимально підійдуть для використання як на гарячому асфальті, так і на зледенілому або засніженому покритті. Чим м'якше гума при високих температурах, то еластичнішою вона при низьких. У теплу пору року вона буде швидко зношуватися. Тому, щоб досягти золотої середини між зчепленням і гнучкістю, необхідно експлуатувати всесезонку тільки у вузькому температурному діапазоні – приблизно від 00С до +200С. Однак, якщо шини будуть використовуватися при більш низьких або високих показниках температур від даної норми, то їх технічні характеристики будуть тільки погіршуватися. Це ж стосується і малюнка протектора. Для того щоб досягти оптимального зчеплення на засніженому і зледенілому покритті, всесезонна гума оснащується поруч зчіпних крайок і ламелей. Але така структура протектора несприятливо відбивається на його жорсткості, перш за все це відчувається при маневрах на високих швидкостях. Спірне питання і щодо економії. Знос всесезонних покришок як в літній, так і в зимовий сезон на 15% інтенсивніше в порівнянні з сезонною гумою. До того ж всесезонка володіє високим показником опору коченню, а це може привести до збільшеного споживання палива. |
|
Переваги та недоліки універсальної гуми |
|
Плюси і мінуси всесезонних шин полягають перш за все в їх технічних характеристиках і особливостях. Розглянемо основні моменти. |
|
Переваги |
|
|
|
Недоліки |
|
|
|
Таким чином, експлуатація універсальних шин рекомендується тільки в тих регіонах, де клімат взимку досить м'який, а температура повітря не опускається нижче -40С. Про це постійно говорять виробники демісезонних покришок. |
|
Водіння влітку |
|
Всесезонні покришки оснащуються липучками і шипами. Ці елементи при русі по асфальту збільшують рівень опору, що надалі призводить до підвищеного споживання палива. На це також впливає і м'якість гумової суміші. При їзді по гарячому асфальту шипи і липучки швидко зношуються, тому така покришка стає марною взимку. Варто відзначити, що керованість автомобілем з всесезоннимі шинами на прогрітій дорозі значно погіршується. |
|
Водіння взимку |
|
Головним недоліком всесезонки в зимовий період є відсутність потрібного рівня зчеплення з дорожнім полотном. Це трапляється через кількох причин. Перш за все гума недостатньо гнучка і м'яка, так як при температурах нижче -100С вона твердне. Також недостатня кількість липучок і шипів, їх невеликий розмір не забезпечують повноцінне зчеплення. Все це призводить до погіршення керованості автомобілем на льоду і снігу. Якщо ви вирішили купити всесезонні шини, то перш за все повинні враховувати особливості клімату своєї країни або регіону. Найкраще їздити на всесезонці навесні і восени. У цей період плюси і мінуси таких покришок зрівнюються. |