Всіх водіїв, особливо недосвідчених, цікавить питання, коли міняти шини на своєму автомобілі. Тут потрібно розуміти, як температурні показники будуть впливати на зчеплення літньої та зимової резини з дорожнім покриттям. У нашій країні температура повітря взимку опускається часом до дуже низьких позначок. Перші ознаки приходу зимового сезону часто можуть відчуватися ще в середині осені. Тому фахівці рекомендують робити заміну покришок з літніх на зимові при середньодобовій температурі від +50С до +70С. Варто враховувати і те, що вдень повітря може прогріватися і до +150С, але вночі і вранці можуть бути заморозки, які створюють цілий ряд проблем. Так, на асфальті вночі може утворитися полій. По ній небезпечно їздити на літніх покришках, оскільки машину може легко занести. До того ж такі шини при низьких температурах стають менш еластичними, що призводить до збільшення гальмівного шляху. |
|
Чи впливає температура на вибір гуми? |
|
Одною з головних властивостей автомобільних покришок є їх зчеплення з дорогою. Цей параметр безпосередньо залежить від температури повітря. При зниженні температури шини тверднуть, що негативно відбивається на зчіпних властивостях. У свою чергу, це погіршить керованість автомобіля, а також його якість гальмування. У разі підвищення температури, зчіпні показники гуми теж збільшуються. Але це тягне за собою також збільшення опору коченню, що в результаті призводить до підвищеного споживання палива, прискореного зносу покришок. Щоб експлуатація автогуми в холодну і теплу пору року була збалансованою, виробники спеціально розробили зимові та літні покришки. Вони між собою відрізняються складом, технічними характеристиками, дизайном протектора. Літні шини мають більш твердий склад гуми. Завдяки цьому забезпечується зносостійкість до високих температур. За рахунок цього зберігається оптимальне зчеплення покришок з розігрітим асфальтом. А ось при низьких температурах, гума сильно твердне, тому контакт з дорожнім полотном стає більш слабким. Також це несприятливо відбивається на процесі кочення, який поступово переходить в ковзання. Зимові шини виготовляються з більш м'якого складу, тому при високих температурах вони досить швидко стають м'якими, що погано позначається на їх знос. Однак, при температурних відмітках нижче 0, зимова гума дозволяє впевнено керувати транспортним засобом за рахунок своєї гнучкості. |
|
Які брати зимові покришки: з шипами або без? |
|
При найнижчих температурах краще себе демонструють шини з шипами. Однак існують деякі моделі нешипованной гуми, які також показує хороші результати при їзді по засніженій і обледенілій дорозі. Крім самого шипа, покришки також оснащуються жорстким блоком і багатошаровим протектором. Це забезпечує високу стійкість автомобіля на дорозі при низьких температурах. Нешиповані шини мають більш м'який гумовий склад. Їх протектор включає багато ламелей і канавок, які забезпечують швидке відведення води, снігової каші і крижаної кромки. Температура повітря має велике значення і при підборі шиповану гуми. Так, якщо показники градусника від 0 до -200С, то на вкритій льодом краще себе проявлять покришки з шипами, які щільно чіпляються до льоду і утримують авто. Якщо температурні показники повітря ще нижче, то лід стає схожим за властивостями на бетон, тому шини тут виступатимуть в ролі ковзанів. У такому випадку рекомендується їздити на нешипованной гумі (липучках). Також такий вид оптимально підійде для експлуатації в умовах теплої зими, де температура рідко досягає мінусових позначок. А от мешканцям північних регіонів з рясним снігом, найкраще купити зимові шини з шипами. |