Як відомо, заміна шин проводитися частіше, ніж заміна дисків. Однак, деякі водії стикаються з потребою заміни дисків. Це завдання на практиці виявляється не такою легким, як здається. Пояснюється це тим, що при виборі гуми потрібно враховувати кілька основних параметрів, але при підборі колісних дисків слід звертати увагу на характеристики самих дисків і на марку і модель авто. Нижче розглянемо як вибрати диски правильно. |
|
Параметри, які потрібно враховувати при виборі |
|
Незалежно від марки і типу автомобіля, при підборі колісних дисків слід звертати увагу на такі параметри:
Ознайомимося докладніше з кожної характеристикою. |
|
Посадковий діаметр |
|
Цей параметр позначає діаметр окружності диска в дюймах і маркується літерою R. Відповідні діаметри дисків для конкретної марки і моделі авто вказуються в інструкції з експлуатації. При виборі шин слід не забувати, що їх посадковий діаметр повинен бути дорівнює діаметру дисків. Фахівці не радять перевищувати рекомендований виробником діаметр, оскільки чим більше диск, тим швидше зношується ходова частина машини. |
|
Тип |
|
Всі колесні диски за способом виготовлення класифікуються на такі групи: литі, ковані і штамповані. Литі диски виробляються з алюмінієвого сплаву, який є більш легким у порівнянні зі сталлю. Інноваційні технології виготовлення дозволяють надати даних виробів найрізноманітнішу форму. Тому такі моделі дисків і користуються величезною популярністю. Ковані диски є досить дорогим варіантом, але в той же час і найякіснішим. В процесі їх виробництва використовується технологія гарячого об'ємного штампування, завдяки якому досягаються високі показники міцності, не дивлячись на невелику вагу. Штамповані диски – це самі бюджетні моделі, які можна побачити в стандартних комплектаціях недорогих автомобілів. Як правило, їх прикривають декоративними ковпаками з пластика. Виготовляються такі диски зі сталі, після чого їх поверхня покривається емаллю. До основних переваг штампованих дисків можна віднести високу ремонтопридатність, так як при ударі вони не тріскаються, а мнуться, тому їх не важко полагодити. |
|
Ширина |
|
Цей параметр вимірюється в дюймах. Позначається буквою J. Маркується на диску в тому ж місці, де і посадковий діаметр. Варто зазначити, що ширина диска грає ключову роль і при виборі покришок. |
|
Кількість і діаметр розміщення кріпильних отворів |
|
Кількість кріпильних болтів залежить від маси і швидкості транспортного засобу. Як правило, їх повинно бути 4-6, проте може бути менше і більше. |
|
Діаметр ступичного отвору |
|
Діаметр центрального отвору маркується як « Dia », « DIA » або « D ». Цей показник також дуже важливий при виборі диска. Якщо діаметр ступичного отвору буде меншим, ніж треба, то диск неможливо буде встановити на колесо, а якщо буде більше, то без центровочних кілець не обійтися. |
|
Виліт |
|
Здійснюючи підбір дисків важливо враховувати і їх виліт. Дана характеристика вказує на дистанцію від привалочной площині фіксації до маточини до поздовжньої осі симетрії. Від вильоту залежить експлуатація підвіски і ступичні підшипників. |
|
Наявність хампів |
|
Хампи представляють собою невеликі виступи з зовнішньої сторони диска, за рахунок яких безкамерна шина кріпиться до диска. Однак станом на сьогоднішній день даний параметр не відіграє важливо ролі при виборі дисків. Зараз можна купити диски, які призначені для установки безкамерних покришок і вже оснащені хампами. |